TV-trauma

Nu bara sprutar det ut nyheter i de olika TV-kanalerna. Höstsäsongen är igång. Canal + har The Black Donnelleys och 30 Rock som jag nog skulle vilja se. Fast jag har inte Canal +. Vågar inte. Jag ser tillräckligt mycket på TV som det är. Med Canal + i utbudet skulle jag aldrig ta mig ur soffan.
The Black Donnelleys verkar lovande. Jag har sett några avsnitt på DVD som pressavdelningen på Canal + skickat. Det är lite Mean streets över serien om de irländska gangsterbröderna i Hell’s Kitchen. Samtidigt sänkte NBC The Black Donnelleys efter 13 avsnitt. Publiktillströmningen var inte tillräckligt stor. Så det kanske bara är öppningen som är bra?
Komedin 30 Rock rullar emellertid på. Tina Fey, som skapat 30 Rock, jobbade förr på Saturaday Night Live, och serien är baserad på tiden där. Här har jag också sett ett par avsnitt och de smakade mer. Men jag väntar till 30 Rock dyker upp kanal5 eller så. Eller så köper jag en DVD-box.
Snart är det dags för årets omgång av Idol också. Första avsnittet kommer imorgon, tisdag, på TV4. Och just de första avsnitten vill man inte missa. Auditondelen är oftast roligast. Många känner sig kallade men få har insikt om sin egen kapacitet. Så egentligen borde man skippa tävlingsdelen och bara köra auditions. Men så kul blir det väl aldrig.

Kommentera

