David Sylvian

Imorgon, fredag, ska jag intervjua David Sylvian. Det ska bli kul. Sylvian är rätt återhållsam med intervjuer. Men nu ska han spela på Chinateatern på kvällen så han passar på att snacka lite med pressen.
Ända sedan tiden med bandet Japan har David Sylvian verkat sluten, svår, udda. Hans solokarriär har förstärkt det intrycket. Musiken är vag, eterisk och svårbestämd. Kanske är han just sådan själv?

Eller så är Sylvian en glad skit som gärna berättar fräckisar?

Lite senare under morgondagen har jag en träff med Kevin Drew från Broken Social Scene också. Han är kanadensare.

6 svar to “David Sylvian”

  1. David Says:

    Shit vad kul. Barndomshjälte för mig.
    Men spana in intervjuerna med honom på YouTube. Jisses vilken New Age-dåre han har förvandlats till. OMG. Popstjärnor ska göra bra musik och sjunga fint — dom ska ABSOLUT INTE försöka ”sprida budskap” och annart dumt. Blä. Jag har liksom svårt att lyssna på The Secrets of the Beehive och Brilliant Trees efter att ha sett de där klippen — vilket är väldigt tråkigt.

  2. Stefan Malmqvist Says:

    Ja, vi får väl se om karln sitter och fummlar med kristaller och snackar tantrasex. Rapport kommer på bloggen.

  3. David Says:

    Kan du inte fråga massa hemska frågor om break-up:en med Ingrid Chavez? Liksom ”hur har det påverkat hans konstnärskap” och så.
    Åh — om jag var journalist skulle jag med all sannolikhet jobba på Se & Hör eller nåt sånt.
    Förresten — kallas dom för journalister?!

  4. Stefan Malmqvist Says:

    Naturligtvis kommer den detaljen att slinka med…mot slutet av intervjun.

  5. Lou Says:

    Personligen har jag inget emot att artister blir new age-dårar och sprider budskap. Jag beger mig omedelbart till Youtube (tack för tipset, David 🙂
    Är däremot fett besviken på att jag missade konserten, buhu…

  6. David Says:

    Lou?
    LOU?
    ÄR DET DU?!

Kommentera

