Vill du ha din frihet får du ta den

Igår kväll var det releasfest på Roxy på Nytorgsgatan för Måns Ivarssons Lundell-trilogi, Vill du ha din frihet får du ta den. Ja, Måns har lyckats sprida ut Ulf Lundells liv över hela tre böcker. Mastigt. Men jag ska ta mig igenom det hela har jag tänkt.
En sak som slår mig när jag bläddrar lite i de här böckerna är att folk kommer ihåg en jäkla massa saker. De kan dra anekdoter om än den ena och än den andra episoden som ligger 10, 20, 30 år tillbaka i tiden. Och det gäller inte bara de specifika personerna som intervjuats i Lundell-böckerna. Folk i allmänhet har en tendens att minnas saker. Det fascinerar mig. Själv minns jag ingenting i princip. Och det är nog lika bra det.

2 svar to “Vill du ha din frihet får du ta den”

  1. Lena Says:

    Åh, jag tycker det så obehagligt när folk påminner en om vad man sagt vid en bardisk för 20 år sedan. Att de minns får mig att tro att de tycker det var ett väldigt viktigt uttalande, kanske till och med definierade. Själv minns jag inget alls av det, utan gissar att jag bara småsnackade lite.

  2. Ace Says:

    Antingen ljuger dom eller också för dom anteckningar!

Kommentera

