will.i.am

images.jpg

Varje gång jag ska iväg och intervjua en hiphopartist tar jag med mig en liten pokal. Den pokalen är just precis så stor att den får plats i en jackficka. Så här har jag gjort i många år nu. Hittills har jag aldrig behövt lämna ifrån mig den där pokalen. Det är frustrerande. Man vill ju kora en vinnare, ge pokalen till någon som är värdig.
Det enda som krävs för att pokalen ska delas ut är att hiphopartisten kommer i tid till vår intervju.
So far har det aldrig hänt.
Idag skulle jag träffa will.i.am, från Black Eyed Peas, på Strand hotell klockan 15.00. Först en timme senare fick snubben tummen ur.
Men han är långt ifrån värst. P Diddy fick jag vänta på i över tre timmar…
Märkligast var det ändå med Public Enemy, som jag skulle snacka med någon gång på åttiotalet. De var också försenade så in i helvete. Och då har de ända Flavor Flav i bandet, en snubbe som alltid har en sjukt stor klocka hängande runt halsen. Fast han verkade aldrig ha lärt sig hur den funkade om man betänker att hans catchfrase brukade vara ”What time is it?”.

Kommentera

