Förkylt

Uhhhhhh…
Idag är det ingen bra dag. Någon ond individ har smittat mig med en elak förkylning. Skallen värker, näsan rinner och jag hostar så att lungorna håller på att lossna. Att det skulle bli så här kom inte som någon större överraskning. Det är hur många som helst i bekantskapskretsen, frugan exempelvis, som traskar runt och är sjuka. Men jag skyller på Fredrik Virtanen. Det är hans smitta jag drabbats av. Så det så.
Egentligen borde jag bara bädda ner mig och ligga där till att går över. Men nu är jag frilans och då kan man inte unna sig sådan lyx. Uppdragsgivarna vill ha sina texter ändå.
Dessutom kan jag hämnas den oförrätt jag drabbats av genom att sprida smittan vidare.

Ett svar to “Förkylt”

  1. Andy Says:

    Samma här. Exakt samma. Han måste fått oss på Moniques fest.

Kommentera

