Full fart framåt

Några viskypinnar och en god natts sömn verkar ha jagat det mesta av förkylningen på flykten. Att jag har proppat i mig mängder med färska vitlöksklyftor och nävar med Esberitox de senaste dagarna kan också ha med saken att göra. Fast helt säkert att sådant hjälper är det ju inte. Det kan lika väl vara så att det hjälper för att jag tror att det ska hjälpa. Tron lär ju försätta berg.
På schemat idag står promenad till frihamnen och Magasin 3. Där skall det insupas konst och kultur. Magasin 3 kör en samlingsutställning som heter To be continued… Läs mer om det hela här.
Sedan blir det nog en fika på stan.
Ikväll ska jag till Allhuset och kolla hårda synthbandet Nitzer Ebb. Det ser jag fram emot. Förr i världen, när Nitzer var som mest aktiva brukade jag hänga lite med sångare Doug McCarthy. Men nu är det lätt över tio år sedan vi sågs senast. Kolla Nitzers hemsida. Låtar som Join In the Chant och Let Your Body Learn är fan riktigt bra fortfarande!

Ett svar to “Full fart framåt”

  1. Henrik B Says:

    Önskar min förkylning också hade gått över, för jag har verkligen sett fram emot Nitzer, hur gamla de än hunnit bli. Hann ju aldrig med dem 89-90… Well, well. Får bli Human League på Berns i stället. Tack för tipset!

Kommentera

