Wallace & Gromit

wallace_gromit.jpg

Där ser man, Aardman animation och Nick Park ska göra ett nytt TV-avsnitt av Wallace & Gromit! Det gillar jag. Nog var biofilmen The Curse of the Were-Rabbit festlig. Men de halvtimmeskorta episoderna som gick i TV är mer koncentrerade och knasigare. På bio blir det lätt fler longörer, samma sak hände när Simpsons hamnade på bioduken.
Mitt favoritavsnitt med Wallace & Gromit är nog The Wrong Trousers.
Kolla hemsidan för Wallace & Gromit, där berättar Nick Park mer om det nya äventyret.

En annan glad, brittisk animerade TV-serie som jag brukade titta på förr är Roobarb. Faktumet att de tecknade fåglarna i Roobarb har tänder roade mig mycket när jag var yngre. Om sanningen ska fram så tycker jag nog att just den detaljen är rätt lustig fortfarande.

Titta på ett avsnitt vet jag!

Kommentera

