The Beautiful South

1999 var jag i Hull och gjorde en intervju med Paul Heaton i The Beautiful South. Vi satt på hans stampub The Grafton och pimplade öl och snackade medan hans intensiva assistent, Mac, satt bredvid, ivrigt mobiltelefonerande. På kvällen skulle det bli fest och Mac var mannen som skulle fixa ”saker”. Exakt vilka saker det handlade om ville ingen säga. Men man kan nog anta att det inte handlade om partyhattar. Paul och Mac tyckte att jag skulle stanna kvar i Hull och partaja med dom. Men det gick tyvärr inte. Dagen efter skulle jag göra en annan grej i London så det fanns ingen tid för fest för min del.

När jag satt i bilen under eftermiddagen idag spelades det en låt på någon radiokanal som påminde lite om The Beautiful South, därför kom jag att tänka på den här gamla historien.
Låten de spelade på radion var dock inte i närheten av The Beautiful Souths bästa, Song For Whoever.

Kommentera

