Måndag morgon

Så var min tillbaka uppe i sadeln då. I lördags kväll kollade jag japanska Moi Dix Mois på Klubben. Det lät så där. Powermetal med lite gothstuk. Men de såg festliga ut. Folk som är inne på japanska visual kei-grejen gör det.
Igår blev det Hovet och Manu Chao. Fullt som fan med folk. Manu börjar bli stor i Sverige. Antagligen är det ett sundhetstecken. Manus världsfrälsaretno kan väl ses som motsatsen till all slickad och målgruppsanpassad pop som florerar på radio, i TV och på topplistorna. Eller så är de bara den gamla vanliga proggiga sidan hos den svenska publiken som vaknar till liv när Manu Chao går loss i marijuanainsvept rockreggaesalsa.

3 svar to “Måndag morgon”

  1. JV Says:

    Hej Stefan! Säkert inget du minns, men jag köpte en Trocadero bredvid dig i baren på Moi dix mois, just innan de gick på – jag hade gothloliklänning och sömmar målade i ansiktet i formen av ett upp-och-nervänt kors. Kul att du var där, även om det inte blev mer än tre stjärnor (till en levande gud!) 😛

  2. JV Says:

    Vad är det här för CP-smileys, jag gjorde kolon-P och det tolkades som kolon-D.

  3. Stefan Malmqvist Says:

    WordPress vill antagligen att du ska vara gladare än du avser. 😉
    Och jag tror visst att jag minns dig från spelningen. Det var förvisso många på plats med riktigt sköna kreationer men några kommer jag ihåg.

Kommentera

