Hotellrum

Ett par gånger i livet har jag blivit överraskad när jag har anlänt till ett hotell. Positivt överraskad alltså. Efter mycket resande är alltid förväntningarna lågt ställda på de beställda rummen. De ser självklart aldrig ut som på bilderna i resebroschyrerna eller på nätet. Oftast är de mindre än det sagts, de saknar en del bekvämligheter som utlovats, de är kanske en aning ofräscha – ja listan kan göras lång.
I London blir man sällan överraskade av hotellrummen. Men det kan hänga ihop med att allt är sjukt dyrt i London så minsta kyffe kostar åtminstone halva skjortan. Nu när frugan och jag har anlänt, för min del är det första gången på ca sju år som jag befinner mig i den britiiska huvudstaden, så är vi inte överraskade alltså. The Cavendish på Gower street (en parallellgata till Tottenham Court Road) chockar alltså inte med lyx. Men det finns trådlöst Internet, alltid något.
En lite chock fick åtminstone jag efter en snabb fisch n’ chips. Lite över 80 spänn går en portion pommes, och en bit friterad fisk på.
Visst, det drabbar ingen fattig.
Men det vete fan om man kan kalla det prisvärt.
Vad mer?
Snabbt race genom en bunt klädbutiker. I en prövade Anna 11 olika plagg. Inget inköptes.
Hur man lyckas få med sig 11 olika plagg in i ett provrum utan att ett enda är snyggt nog eller sitter tillräckligt bra är för mig en stor gåta.
Jag har nog aldrig haft med mig mer än tre plagg in i ett omklädningsrum och då följde åtminstone två saker med hem.

2 svar to “Hotellrum”

  1. Ace Says:

    På samma dag har min fru har i 3 olika affärer gått in i provhytterna med 26 st (i mina ögon ) närmast identiska plagg (som dessutom ser ut som 28 andra plagg hon har hemma) och sedan ratat samtliga. Jaja, det blir ju billigt iaf.

  2. Stefan Malmqvist Says:

    Så sant. Men det hela kostar i tid. Och sedan är det så satans tråkigt att hålla på och prova kläder.

Kommentera

