Den tillfällige turisten

En sak är klar, jag är en usel turist. Slott, museum, statyer, den där kända floden – ja allt det där man ska se som turist – har aldrig känts så lockande. Första gången jag var i London, nu snackar vi sjuttiotal, sprang jag och min kompis Lasse runt och plåtade allt som är känt. Big Ben, Themsen, Trafalgar Square etc etc mm mm…
Allt handlade om att visa mamma snygga bilder vid hemskomsten.
Efter det har jag aldrig kommit mig för att ens vandra förbi några av Londons monument.
Men idag, under en femtimmars promenad i Storbritanniens huvudstad, var det återigen dags!
Den glasklara tanken var att se allt som turister ska/borde se.
Fast det gick väl inget vidare.
Efter ungefär en av de fem timmarna av den ivriga promenaden ruttnade jag.
Det blev två bilder tagna.
dsc00191.JPGdsc00193.JPG
Ja, det blev foton från Themsen.
Sedan bar det av till varuhuset Libertys, där testade jag ett par skitsnygga Addidas, som var för stora. Det var enda paret de hade.

3 svar to “Den tillfällige turisten”

  1. Tesa Says:

    Jisses ved alla ska gnälla om att det är så dyrt i London.Alla mina bästa och billigaste köp har jag gjort i London. Sen så suger ju den mesta maten i London så då varvar man med Donken och Subway.Underbar stad/T

  2. Dexo Says:

    Hm.
    Nu är jag lite sent på det — men, tja, jag bor ju här och hade gärna hostat.
    Next time kanske?

  3. Stefan Malmqvist Says:

    Absolut next time. Visste inte att du var hemma. Men vi lär komma tillbaka.

Kommentera

