Trentemøller

Uhhhh, min kära MacBook kommer inte hem förrän i mitten av nästa vecka. Mina franska nerver klarar inte detta! Just nu gör jag bara det allra mest nödvändiga på reservburken. Varje gång den där lilla färgglada snurran, som förkunnar väntan på Appledatorer, dyker upp håller jag på att få ett anfall. Och den dyker upp hela tiden. Man skulle kunna tro att den fungerade som en lugnande hypnossnurra, men icke så.
Det är en sjujävla tur att det finns gott om starksprit och heroin hemma! (Just joking kids….eller?)

Ett glädjeämne är i alla fall Trentemøllers platta, The Trentemøller Chronicles, där den glada danska technogurun samlat en del av sina remixer av egna och andras låtar. Kollade lite på Trentemøllers set i Roskilde i somras men just då och där fick jag inget riktigt pepp. Chronicles är däremot äkta smørebrødstechno med extra krispig fläsksvål!

Checka denna mix av Moan exempelvis:

2 svar to “Trentemøller”

  1. Emma Says:

    Skivan inhandlad! Tillsammans med en jävla massa annat. Farligt att bli inlurad på iTunes dagarna runt lön.

  2. Stefan Malmqvist Says:

    Visst är den bra! Det är den här sortens musik jag ofta har på i bakgrunden när jag jobbar.

Kommentera

