Idol 2007 – rond 19

Daniel Breitholz är upprörd. Ännu en tjej, Evelina, åkte ut. Fast hon var inte bra denna fredagsomgång. Men Sam Hagberth och trista, trista Mattias Andréasson var sämre. De är dock killar och Idolpubliken gillar killar och hatar tjejer.

Bäst var Marie Picasso med I’ll Be There. Näst bäst var Andreas Sjöberg lustigt nog. Han gjorde faktiskt en rätt hyfsad version av People Get Ready.

Amanda Jensen sjöng Born To Run halvbra, men det fick mig att lyssna på Springsteens klassiker med samma namn. Born To Run är fan en riktigt bra låt. Lustigt nog hatade jag jag den skivan en gång i världen. Min gymnasiekompis, Ulf Winzerling, spelade plattan för mig när den kom. Vi satt i hans pojkrum i en lägenhet på Drakenbergsgatan vid Hornstull. Uffe var helt i extas, jag hajade nada. Fast på den tiden lyssnade jag mest på hårdrock, funk och reggae. Lite Kraftwerk slank också ner.

Kommentera

