DIF – BP

dif.gif

13.30 möts vi, jag och mina vänner. Vi ska äta lite brunch, dricka en Bloody Mary eller två. Jimmy’s Steakhouse på Birger Jarlsgatan är samlingspunkten. 14.40 cirka vandrar vi sedan mot Stadion. Årets sista match, årets viktigaste match smäller igång 15.00. DIF – BP.

Tre lag kan ta guld i Allsvenskan i år. DIF, Kalmar FF och Göteborg. På pappret ser det ut som att laget från Sveriges framfitta (Gbg för er som inte fattar humor) har den största möjligheten. Men dunkar DIF in två-tre tidiga mål lär stressen öka rejält i Götlaborg. Just det scenariot hoppas jag på, mycket.

Kanske jinxar jag matchen, men då får det vara så. Jag tänker ändå ha mina Adidas Samba, med tre guldgula ränder, på mig idag. Det är en vinnarsko!

Innan säsongen 2007 kom igång förväntade sig experter och fans att DIF skulle hamna fyra, femma i Allsvenskan. 2006 var ett risigt år för laget. Nu har vi chansen att ta guld. Redan det är en seger. Men nu när guldvittringen är stark vill vi alla att laget ska ta det här hela vägen.

Fixar vi detta ska jag banne mig döpa min förstfödda son till Siggi!

2 svar to “DIF – BP”

  1. Mats Says:

    Nja. Riktigt så känner vi nog inte:

  2. Mats Says:

    Skulle varit med en länk där också:

Kommentera

