Karlavägen

Appropå det där med morgon- och kvällsmänniskogrejen. Kom i säng vid två natt. Väckarklockan började pipa sju. Hustrun ska till Nyköping imorgon och vägrar köra dit i snöslask (SMHI hävdar i alla fall att det ska bli så) på sommardäck. Då är det bara att bita i det sura äpplet och släpa sig upp i ottan och flänga iväg till verkstan och få på vintersulorna.
Nej, jag byter inte hjulen själv. Varför skulle jag göra det när någon annan kan fixa det på två röda? Dessutom har verkstan förvaring för de hjul som inte används så vi slipper ha dem uppställda i källaren samt kånka hjulen upp och ner för ett antal trappor.
Under promenixen hem på Karlavägen konstaterar jag att denna gata måste vara den minst 7/11-täta större gatan i Stockholm. Det finns en enda 7/11 (hörnet Karlavägen/Sturegatan)!
Märkligt.
Den där butikskedjan verkar annars ta över vartenda gathörn i stan.
Efter det raska traskandet slank jag in på café Saturnus och plockade upp en stor café au lait, tillverkad med en dubbel espresso som bas.
Så nu sitter jag här lite lagom koffeinskakis, redo för allt!

Kommentera

