Så konstigt

Efter filmracet igår var jag så trött att det värkte i ögonen. Det händer inte ofta. Värk i ögonen.
Och så när jag slår på datorn har en mysko ruta som ramar in en ikon på skrivbordet materialiserat sig. Dessutom har en röst poppat upp som kommenterar alla rörelser muspekaren utför. Oerhört irriterande. Rösten låter dessutom fullkomligt efterbliven.
Konstigt, konstigt, konstigt!
Så jag ringer till mina suportkillar på Provectum.
Det visar sig att det finns ett hjälpmedel på Macdatorer som heter voiceover. Den har slagits på helt mystiskt.
Min gissning är att någon av våra två katter har traskat runt på tangentbordet igen. De gillar det. Och det resulterar ibland i att diverse saker händer med datorn.
Men den där rösten alltså…scary!

4 svar to “Så konstigt”

  1. Danielfrilans Says:

    Intressant mina katter spelar även mig ett spratt men detta verkar minst sagt ondskefullt. Vilka är din tre stalltips inför filmfestivalen?

  2. aaron Says:

    yo. du borde verkligen gå och syntesta dig. det låter som tecken på nedsatt sy n, inte bra. hon wai jobbar väl på synsam

  3. Stefan Malmqvist Says:

    Eastern Promises (Cronenbergs nya) är stenhård, den har jag redan sett. Sedan måste man ju se Control, Joy Division-filmen. Och så har jag hört att Once ska vara riktigt bra.

  4. Danielfrilans Says:

    Har sett Controll och den var bitvis magisk och bitvis lite snuttifiernade. Skall kolla vad Once kan vara för något och har även haft Cronenberg i tankarna. Har även varing att utfärda för ”I´m cyborg.. som var en riktigt fiasko i min ögon, trist eftersom Lady v och Old boy är riktigt vassa. Tack för tipsen. 😉

Kommentera

