Idol 2007 – rond 22

Bättre sent än aldrig brukar man säga. Ja, jag glömde ställa videon innan jag stack till Malmö så det bidde inget Idol direkt. Kollade i reprisen i söndags, men sedan var det dags att fira min lilla födelsedag med syskon, fru och andra nära och kära. Och igår ja, det jobbades en hel del.Men skam den som ger sig!Idol skulle hursom ha gospeltema. Fast så mycket gospel blev det inte. Bara för att man slänger in en gospelkör blir låtarna liksom inte mer religiöst orienterade. Och gospel är religiös musik. Inget snack om den saken. Amanda Jensen och Marie Picasso var stjärnorna den här fredagen. Daniel Karlsson klarade sig också bra. Andreas Sjöberg och Mattias Andréasson var helt hopplösa. Och Mattias åkte äntligen ut. Han borde ha fått respass betydligt tidigare. Maken till blek figur får man leta efter.Amanda verkar trivas med Elvislåtar. Hon gjorde en under sin första audition och den här veckan tog hon tag i Suspicious Minds och gjorde det riktigt bra. Ibland glömmer man, eller åtminstone jag, att hon inte är så himla gammal. Amanda är väl 19 eller så. Imponerande att ha koll på gammelgubben Presley vid den åldern.Och så Carola då. Hon var gästdomare och coach. Alla verkar tycka att frk Häggkvist klarade sitt uppdrag galant. Så det är väl bara jag som sitter redo med skämskudden när hon lägger ut texten. Missförstå mig rätt; Carola är fascinerande. Men man vet banne mig aldrig hur det ska sluta när hon är i direktsändning. 

Kommentera

