The Crazy World Of Arthur Brown – Fire

Allting har en början och för mig började det hela med The Crazy World Of Arthur Brown och deras hitlåt Fire. 1968 var hela familjen i mormors sommarhus i Finspång. I ett av rummen huserade min morbror Donald. Han hade en sådan där gammal resegrammofon med högtalare i locket. På den spelade han massor av musik. Men inget fick mig att reagera så som jag gjorde när jag hörde Fire.
Allt stannade liksom upp.
Tid och rum försvann.
Sedan tvingade jag min morbror att spela Fire om och om igen tills han slängde ut mig ur rummet.
Men där och då avgjordes mitt öde. Utan den upplevelsen är det inte säkert att jag hade ägnat större delen av mitt liv åt musik.
Så kan det gå.
Och jag tycker fortfarande att The Crazy World Of Arthur Brown och Fire är helt fantastisk.

Kommentera

