Hudiksvallsgatan

olle_index.png

Traskade förbi Hudiksvallsgatan på torsdagskvällen, det var lite av vernissagebonanza där. Nu för tiden ligger det ju en hel drös olika gallerier inklämda på den gatstumpen. Primärt skulle jag till Andréhn- Schiptjenko för att kolla min gamla kompis Olle Borgs nya alster (se bild ovan). Olle var förr med i industrimusikbandet Plast och senare i brutala gruppen In The Colonnades. Kika förbi galleriet vetja, Olle är en mycket konsekvent och intressant konstnär.

Träffade även på galleristen Christian Larsen som menade att jag borde titta in på hans ställe, Aerea, vilket jag också gjorde. De har en mycket underhållande utställning med Atelier Van Lieshout från Holland. Reproduction heter heter den. Bilden nedan säger lite om vad man kan se där.

prick-medicalmodel-2-front.jpg

Helt uppenbart har det varit en smart tanke av galleristerna som huserar på Hudiksvallsgatan att samla styrkorna på en och samma plats. Det var hysteriskt mycket folk i omlopp den här kvällen. Hos Natalia Goldin var det så trångt att jag inte ens orkade gå in.

Kommentera

