Tokyo Joe

flag-japannavalensign-lg.gif

Så var man i Tokyo då. Den Thailändska hettan är ett minne blott. I Japan håller våren just på att göra sitt intåg. Det är sakura. Ännu så länge har vi inte hunnit se så mycket mer än nöjesdelen av Roppongi och Svenska ambassaden, där vi bor, som också ligger i stadsdelen Roppongi.

Nöjesdelen verkar kul. På tisdagskvällen hamnade vi på ett ställe kallat 911. Jag snackade med en av servitörerna, en amerikan, och passade på att fråga varför de flesta inkastarna på gatan är svarta. Anledningen, fick jag veta, är att många nattklubbar ägs av nigerianer. Lite oväntad info må jag säga.

Och vad måste man lyssna på i Tokyo om inte…

4 svar to “Tokyo Joe”

  1. Danielfrilans Says:

    Fett, blir mkt avis att du susar runt i asien när jag sitter på odenplan och lyssnar på ett trött In Flames. Dags att köpa in dig på lite sjögräs kanske? Hittade två bilder på dig och virtanen från roskilde 07. Var kan jag maila dem?

    mvh

    Tokyo tapes forever

  2. Joakim Says:

    Trevligt att läsa om andra svenskar i Tokyo. Checka min blog för ett ganska långt inlägg om min senaste vistelse i Tokyo. Kanske finner du lite användbar information 🙂

    Schysst musik haha! 😀

  3. Stefan Malmqvist Says:

    Bilderna kan du maila till svd1313@hotmail.com. Men är de verkligen tagna 07? Virtanen var på Marstrand förra sommaren.

    Ska även checka Tokyinfon.

  4. Danielfrilans Says:

    Okej, det måste varit 2006, ursäkta det snurrar runt i huvudet, det är lätt att blanda ihop åren eller hur?

    Skall du ner i år? Jag funderar även på SRF, men är inte den lite väl bakåtsträvande?

    Skickar de två bilderna inom kort.

    mvh daniel

Kommentera

