I think I’m turning Japanese

The Vapors gammla klassiker, Turning Japanese, snurrar i skallen.

Skybaren vi besökte i natt heter visst Cerulean Towers.

Oavsett namn är det inte fel att sänka skumpa på fyrtionde våningen och ha en bedövande utsikt framför sig.

Sedan hamnade vi på Maruhachi.(Och ja, jag vet att jag skriver om samma saker som i förra inlägget, men då var jag lite yr och inte så detaljerad. Nu kommer dessutom även bilder att infogas.)

Coro Coro Cuji heter tärningsspelet de har. Varje slag kostar en specifik (liten) summa. Beroende på vad som kommer upp kan man få dyr och fin sake (lite som högvinst på lotto) eller en öl (lika skoj som en kick på pungen). Jag har bara otur en gång och fick alltså en massa mäktig japansk sprit. Maruhachi är en festlig bar. Fast man sitter som ett offer om man är mer än 165 cm lång. Och ska man på muggen krävs speciella toatofflor. Mina 44:or var ca 10 nummer för stora för dessa tofflor. Så det såg mycket festligt ut nät jag trippade ut på muggen.

Shinji Onishi har bott lite i Stockholm och är god vän med min vän David Sundin. Han kom förbi och senare ramlade Shingo Oono plus ytterligare en snubbe (vars namn jag verkar ha tappat) in. David är ju trevlig och så men kastar man in japaner i ekvationen blir allt ännu mer bananas. Shinji kan lite svenska sedan Stockholmstiden och märkligt nog fick han bara lära sig snuskiga ord. Och så kunde han säga ”Jaha, nähä, jasså”.

Således gled samtalet ned under midjan och där stannade det.

davidshinji.jpg

Här har Herr Sundin hittat en bit friterad ost som tvunget ska in i Herr Onishis ansikte.

shingostefan.jpg

Shingo skojfightas lite.

shingojpg.jpg

Jag ger igen.

Kolla för övrigt Shingos blogg. Där kan man se Sundin och Onishi utbyte djupa tankar live.

Kommentera

