Belgrad

Så var det dags igen. Nu kör jag schlager/mello/eurovision-racet en vecka framöver. Då har jag en annan blogg på SvD

Just nu sitter jag på Hotel Union i ett aningen sämre rum än jag bokade. Men de spelar Led Zeppelin på VH1 och internet funkar. Det är väl alltid något.

Igår var jag förresten och kollade Markus Krunegård. Recension finns här

 

8 svar to “Belgrad”

  1. Danielfrilans Says:

    Hej

    Lyckat till i schlagerträsket, du har ångan uppe redan förstår jag?

    Tyckte Krunegård klarade sig riktigt bra på medis sist, skivan är lite vassare, men vi får se hur det går för honom risken är att det blir lite tjatigt i slutet på sommaren men men.

    Vad tyckte du om skivan? Förresten har du hör Last Shadow Puppets senaste? Eller The National filmen ”A skin, A night” från senaste släppet?

    Ha det gott helt enkelt.

    mvh

  2. Stefan Malmqvist Says:

    Ångan var upp i går. I dag har jag legat i nedsläckt hotellrum pga helt galen och smärtsam spänningshuvudvärk.
    Normalt har jag värktabletter med mig som löser sådana problem. Men jag har glömt dem hemma. Och Treo biter inte.

    Krune fick fart på det hela till slut. Och några spelningar till så kan det blir riktigt bra. Skivan gillar jag men även den är en aning ojämn.

    Samma med Last Shadow Puppets. En handfull spår är riktiga killers. Sedan blir det för mycket pretentioner som inte uppfylls.

    Och till sist, The Nationals. Kollade en trailer för filmen nu. Så värst frestad blev jag inte. När skivan kom snackade en del kompisar om dem
    men jag blev aldrig helt övertygad om deras storhet.

    Själv spelar jag nya Robert Forster, The Evangelist, på repeat. Det är en mycket fin platta.

  3. Danielfrilans Says:

    Aj aj, massa vatten och sömn kanske hjälper, och ingen sprit förrstås?

    Håller med om att Last Shadow är ojämna, det var trummisen i mitt band som tjatat att jag bör lyssna in mig på dem och stundtals slår det gnistor om skivan men det blir lite smetigt stundtals.

    Filmen ”A skin, a night” måste du se, den är surrealistisk och intressant, kanske efter som jag är på G till NYC för premiärresa i juni och att ”Boxer” är en av förra årets riktiga kanonplattor. Med filmen fick jag även ”The Virginia ep” som även den svänger på bra med demos, live och b-sidor.

    Kanske läge att tanka ner via playgrounds podcast?

    Hur som helst hoppas din helg blir givande, kommer att slava framför datorn hela helgen och då och då kika in din schlagerblogg, jag tror stenhårt på finska metallen de kommer gå långt typ topp tre och Perrelli blir 11 i min prognos.

    Skall leta på myspace efter robert forster och evangelist för eventuellt örongodis.

    Här en länk till något som kanske du gillar?

    http://rockharder-reviews.blogspot.com/2008/05/jucifer-lautrichienne.html#links

    mvh daniel på odenplan 😉

  4. Stefan Malmqvist Says:

    Jag trodde inte ens att de finska Manowargubbsen skulle ta sig vidare, men det gjorde de.

    Jucifer ska jag kolla in närmare när jag kommer hem.

  5. Danielfrilans Says:

    ”It ain’t over ‘til the fat lady sings”. Så rätt. Jag hoppades oxå på ”vodka” hiten med sitt smått hysterisk framförande, men ack så fel man har.

    Sitter i hamnen i vaxholm med så jävla skrivkramp men Mark Lanegan och albumet ”Bubbelgum” tycks hjälpa. Hoppas det blir kul ikväll för dig, jag kommer ladda i soffan med penna, papper och popcorn.

    Blir lite hysterisk med tanke på att Tellier skall tävla gentemot finland. Kanske västeuropa har goda chanser att spö östfolket. Jag menar Danmark, Portugal och Norge är oxå riktigt vassa i denna schlager såpa.

    Ser fram emot lite blogg uppdateringar från dig i natt.

    mvh d i söderhamnen 😉

  6. Danielfrilans Says:

    Förresten kika in denna sida. Din blogg ligger högt i kurs:

    http://bloggvarde.se/

    Denna blogg är värd 95 131 kr

  7. Stefan Malmqvist Says:

    Ja, jag kommer att sitta som svetsad vid datorn hela kvällen.

    http://blogg.svd.se/melodifestivalen

  8. Stefan Malmqvist Says:

    Kollade Eurobloggen, den är lite mer värd. Kolla här: http://blogg.svd.se/melodifestivalen?id=7416

Kommentera

