Festivalben

En sak som jag aldrig har hört någon annan nämna är det här med festivalben. Ända sedan jag började åka på musikfestivaler, någonstans under yngre juraepoken, drabbas jag av festivalben.

Benen blir liksom alldeles stumma och konstiga efter att man trampat fram och tillbaka över festivalplatsen i några dagar. Man skulle kunna tro att det handlar om det myckna gåendet enbart. Men så enkelt är det inte.

Den där stumma känslan infinner sig aldrig i andra sammanhang än just efter festivaler. Jag kan lätt traska runt i New York, Tokyo eller var man nu befinner sig i dagar utan att få festivalben efteråt. 

Mina ben kanske är allergiska mot musikfestivaler?

 

Kommentera

