Klubb Harmoni #3

Ytterligare en annan sak.

Hur många inlägg på en blogg fixar folk per dag?

Hur ser vattendelaren ut? 

Pratar vi tre-fyra-fem inlägg…eller…

Ja, vad fan vet jag. Klubb Harmoni har knappt existerat i ett år ännu och jag försöker hitta en form, en nivå ett  intresse som kan skapa lite liv i luckan.

Ge mig respons.

”Hands up who wants to die” som mina gamla favoriter – The Birthday Party – tjoade förr.

Då såg det ut så här:

 

 

 

 

4 svar to “Klubb Harmoni #3”

  1. Henrik B Says:

    Med risk för att låta tråkig tycker jag att det räcker utmärkt med ett inlägg per dag. Allt annat är bonus för mig, som inte känner mig beroende av att kolla RSS:erna ens varje dag…

  2. Svensson Says:

    Nog kan man sätta sig ner och blogga på morronen, posta två inlägg före lunch, och sen posta en-två efter lunch. Jag gör det ibland…

    Sedan finns det också något som heter övermättnad. I maj hade jag en följetong, en elva delars saga, där inspirationen rann till och det kunde bli två-tre förhållandevis långa inlägg på en dag. Då blev det lite stressigt för folk att hänga med…

    För övrigt, vad ska man skriva om på en blogg? Kan vara idé att ha en tre-fyra ämnesområden att skifta mellan. Typ musik, memoarer, TV och dagbok.

    Man kan även säga: har du funderat på att skriva en bok i ett ämne – blogga om det istället!

  3. Stefan Malmqvist Says:

    Hmmm…detta tål att tänkas på. Övermättnad känns jobbigt. Ska fundera lite på formen. Bloggandet har sina begränsningar helt uppenbart.

  4. Svensson Says:

    Själv har jag bloggat nästan dagligen sedan starten i nov 2007. Bra syssla när man ”in between jobs”.

    För övrigt kan ett (1) inlägg per dag räcka, om man sysslar med annat parallellt. Uppdaterar man mer sällan är dock risken för att folk inte lockas bokmärka sajten. Ett inlägg per dag (minst) ger en viss energi åt bloggen, så att säga.

Kommentera

