Tony Orlando + Dawn

Min nya retrokärlek är Knock Three Times med Dawn (med Tony Orlando). Minns låten svagt från barndomen. Men den är absolutely fabulous!

Ostigt som satan, men vilken partypepper den här gamla dängan är!

Och självklart har vår Dolly gjort sin egen version. För en gångs skull är hon inte i närheten av originalet. Men man vill ändå alltid se Dolly.        

Som extranummer kommer ännu en liten rackare, en gammal dansbandsfavorit, med Orlando och Dawn.

Candida!

 

 

2 svar to “Tony Orlando + Dawn”

  1. Weman Says:

    Jag hade en sorts hatkärlek till ”Tie a yellow ribbon” med Dawn. Tilltalade antagligen på ett sjukt sätt mitt romantiska inre…
    ”Candida” vill jag minnas att jag avskydde, antagligen för att en massa tio-i-topp-jury-folk med dålig smak röstade upp den på första plats på bekostnad av en mycket bättre låt som var min favorit…
    Eller så var det för att min lillebror gillade ”Candida”. Han hade grymt dålig smak, redan då. (Eller idag har han ingen smak alls, vi snackar aldrig musik). På den tiden gillade han också ”Clair” med Gilbert O’Sullivan.
    Kriminellt mesigt.

  2. Stefan Malmqvist Says:

    Tie a… har jag också oerhört svårt för. Det var en Tio-i-topp-låt som verkligen förgiftade tillvaron.
    Av just den anledningen känns det lite skämsskönt med Knock three times.

Kommentera

