MGMT

På onsdag spelar MGMT på Acceleratorfestivalen. Jag minns att jag planerade att skriva om deras fantastiska skiva, Oracular Spectacular, när den kom ut i USA i januari. Fast då visade det sig att den svenska releasen inte skulle ske förrän i april. Sedan glömde jag bort det hela.

Det var dumt.

Ben Goldwasser och Andrew VanWyngarden, duon som utgör MGMT, är två begåvade rackare. Musiken är lika mycket skruvad pop som electronica.

Visst låter de kul?

Kolla MGMTs Myspace för mer godis.

4 svar to “MGMT”

  1. Daniel Says:

    Videon verkar vara borttagen.

  2. Stefan Malmqvist Says:

    Knasigt. Videon funkar på Youtube, men inte på bloggen. Hittade en hyfsad liveversion av Time To Prtende istället.

  3. Eddie Says:

    Nå, hur var spelningen?

  4. Stefan Malmqvist Says:

    Ibland får man inte som man vill. Jag kom inte iväg till Accelerator. Så jag hoppas att MGMT kommer tillbaka och visar upp sig igen.

Kommentera

