Tack och hej Svenska Dagbladet

 

En epok är över. Efter lite mer än 24 år slutar jag att skriva i Svenska Dagbladet. Det är dags att gå vidare och göra nya saker tillsammans med nya människor.

Anledningen till att jag avslutar samarbetet grundar sig i de senaste sex månadernas diskussioner jag har haft med Svenska Dagbladets ledning om förnyat frilanskontrakt. I dessa diskussioner har vi inte nått en lösning som jag tycker är bra, vare sig ekonomiskt eller till sitt innehåll.

Naturligtvis är det tråkigt att den här situationen har uppstått. Under våren har jag tvingats inse att Svenska Dagbladet blivit en allt mer byråkratisk och en allt mindre kreativt bejakande arbetsplats, en faktor som också bidragit till mitt beslut.

Samtidigt har jag också lockats av att få mer tid till att arbeta med musik och film i andra sammanhang. Jag har helt enkelt fått mersmak av det arbete jag gjort i olika konstellationer inom radio, TV, magasin och förlag. Närmast på agendan står några bokprojekt och därefter hoppas jag förverkliga några andra idéer jag burit på under en tid. Jag fortsätter också att driva min blogg, Klubb Harmoni. https://klubbharmoni.wordpress.com/

här skriver Resumé om det hela.

 

 

 

 

3 svar to “Tack och hej Svenska Dagbladet”

  1. Jonas Says:

    Det var det värsta. Se till att hålla oss uppdaterade om var vi kan läsa det du skriver.

  2. Alice Says:

    Their loss. Och min då eftersom jag inte litar på så många recensenter och alltid tyckt det varit kul att läsa vad du skriver.

  3. Stefan Malmqvist Says:

    Alla nyheter kommer så klart att dyka upp här på bloggen.

Kommentera

