Fredagen den 11 juli, nådens år 2008

Hustrun kommer hem från jobbet. Hon har med sig en stor kasse med frukt. Mest är det bananer. De får visst fruktkorgar levererade till hennes jobb. Nu hade frukten samlat sig i en stor hög. Ingen på hennes jobb kommer att äta frukten i helgen eftersom ingen är där. Frukten skulle alltså bara ligga och ruttna i sin ensamhet. Nu är det min plikt att förbarma mig över denna frukt. Jag anar banansmoothies på helgmenyn.

Men innan det är dags att frukta måste annat skötas. I kväll spelar jag skivor i Gubbrummet på Spy Bar. denna gång kan inte Dagens Media göra en patetisk liten affär av det hela som de gjorde vid ett annat tillfälle när jag DJ:ade på samma hak. Då skrev jag fortfarande på SvD och enligt DM var inte skivspelande och journalistik förenligt. Ho, ho, ho…

Så just i detta nu sitter jag vid skrivbordet och fipplar med en spellista. I Gubbrummet spelas det gubbrock, hence the name. Lite utvikningar kan man göra. Så länge inte folk börjar dansa och bete sig kan man smyga in både indie och snäll hårdrock. I Gubbrummet ska ingen dansa. Så är det bestämt. Stämningen blir hög ändå.

Rätt mycket finns redan packat och klart i skivväskan sedan tidigare spelningar. Fast det är roligare för mig om det finns lite nya, fräscha saker också. Det är den listan som jag pysslar med nu. Sonny J, Fatboy (från kommande skivan), Voice Of the Beehive, Paul Weller, My Morning Jacket, Sulo (från kommande skivan), James Hunter och Eli ”Paperboy” Reed är några som kvalat in.

För övrigt så har jag uppdaterat bloggrullen, i högerspalten. Jan Kallberg, Svenssongalaxen, Leif GWs blogg, Svensk maffia och Rogerts blogg har tillkommit. Kolla in dom.

Här har ni dessutom Eli ”Paperboy” Reed i högform!

4 svar to “Fredagen den 11 juli, nådens år 2008”

  1. Weman Says:

    Voice of the Beehive! Det var länge sen det. Hade dem som små favoriter en gång i tiden. Kom väl i skuggan av, vad hette de, Primitives? Lycka till! Hade gärna varit där.

  2. Svensson Says:

    DJ:a med classic rock skulle jag kunna tänka mig som extraknäck. Bra uppslag till en novell kanske: i skärningspunkten mellan hippness och gammeltjo…

    Apropå rockdisco kommer jag att tänka på klubben The Soundhouse som var i farten i slutet-av-70-början-av-80-talet. I London. Startpunkt för nya vågen av hårdrock: Neil Kay, Geoff Barton, Maiden, Priest, vilka tider det var…

    (Och thnx för länk.)

  3. Stefan Malmqvist Says:

    Judas är tidigare. Sad Wings Of Destiny var mitt introduktionsalbum till bandet. Iron Maidens Soundhouse-skiva missade jag helt. Första jag köpte med dem var singeln Running Free.
    I min värld är Paul DiAnno fortfarande den bästa Maiden-sångaren.
    Sitter för övrigt även på Van Halens singel, You Really Got Me.
    Just i dag lyssnar jag emellertid på Acid King.

  4. Encouckoxywoni Says:

    It’s amazing

Kommentera

