Telia

Just nu har Telia en reklamkampanj. På Aftonbladets hemsida manifesterar den sig i en ruta med detektivfilm/film noir-känsla. Denna ruta dyker upp till höger om texterna. Råkar man dra muspilen över den kommer en jävla drapa igång, det låter som Persbrandt (eller någon som härmar honom löjligt bra)

Om och när jag har högtalarna på i min dator lyssnar jag på musik eller ngt annat jag valt.

Råkar musen svepa förbi denna näst intill psykosframkallande reklam dundrar plötsligt en okänd röst genom högtalarna.

Har man fler browsers uppe samtidigt får man tänka; vilka browsers är öppna? Sedan öda minuter på att leta efter syndaren.

Vilken idiot har kommit på detta intrång i min ljudmiljö?

Sedan ska man leta efter en avstängningsnknapp. Pust, pes…

Ingen vill ha automatisk ljudreklam på nätet.

Vi hatar alla er som slänger in sådant mer än vi hatar livet självt.

Artister som har sådana apps på sin hemsida, framför allt de som inte har en mkt tydlig avstängningsknapp, klickar jag bort bums. Men bara genom detta snigelsmarta beteende rasar de nerför min lilla privata skala över de som fattar och de som hellre knullar sina fans i arschlet med sin musik, sin reklam eller vad tusan nu det handlar om.

Shape fucking up!

Ett svar to “Telia”

  1. Henrik B Says:

    Word!

Kommentera

