Status

Så vad har hänt sedan jag bloggade senast? 

Låt se…

Just det ja, eftersom jag vaknade så crazytidigt igår. 04.30, blev jag svintrött igen redan framåt lunch. Så jag la mig och vilade en stund. Tyvärr blev det en ganska lång stund så när jag vaknade igen var klockan redan runt två på eftermiddagen.

15.00 inställde jag mig enligt överenskommelse på SvT, stora entrén. En kille vid namn Mattias Robertsson kom och hämtade mig. Sedan blev jag intervjuad av Mattias. Ämnet för dagen: Carola Häggkvist.

I Januari, tror jag det  var, ska SvT sända en specialare om Carola där jag alltså figurerar. 

Tror det blev en hyfsat kul intervju. Både Mattias och producenten Fredrik Stattin skrattade i alla fall. Eventuellt kan detta ha berott på att jag hade en snorkråka som hängde ut ur näsan eller liknande, men jag tror inte det.

Sedan hem med pitstop på T-Jarlen. Köpte billiga apelsiner, en osig ost och lite annat.

Kvällen: Anna hittade en ny thaikrog på nätet, Blue Chili, på Surbrunnsgatan. Vi åkte dit och handlade mat. Det visade sig vara excellent. Rekomenderas.

Sedan blev det ett par glas vin, somnade 23.30.

För en gångs skull fick jag sova hela natten. Vaknade 08.30. Mycket ovanligt. Normalt blir det kanske fem-sex timmars sömn max.

Kaffe, tre hårdkokta ägg med kaviar, ett glas jos (jordgubb/apelsin), vatten och snus till frukost.

Kollade mail, läste AB, Expressen, DN, Resumé, Dagens Media, Metro och Nyheter 24 på nätet. Kikade i SvD IRL. Checkade några bloggar, bl a Carolina Gynnings som jag är mycket fascinerad av (bloggen alltså).

Mailade med Mats Drougge, som är skyldig mig pengar.

Smällde sedan iväg en bunt fakturor till diverse andra uppdragsgivare.

Mailade min ekonomihjälp, Lena, som jag ska träffa i morgon. Sådant ger mig alltid lite ångest. Larvigt men, så är det.

Dags för lunch, sen sådan. Idag blev det smörstekta spättafiléer med brynt smör och pepprrot.

Under hela tiden allt som står ovan har utförts har jag även läst mail från och mailat med listorna Bang, Platina, Elit och Absolut.

Musiken som snurrat är Dido, Titiyo, nya The Soundtrack Of Our Lives, Amadou & Mariam samt en liveinspelning med Cat Power. För er som var snälla nog att kommentera vilka skivor jag ska skriva lite om, sorry men har inte riktigt känt den rätta inspirationen idag. Är bl a lite osäker på vad jag egentligen tycker om just Dido och Titiyo. Återkommer i ärendet.

Nu ska jag pipa hemifrån en stund. Ska träffa min kompis Micke Golous och eventuellt mitt ex Anna-Maj.

Ikväll är det vernissage på galleri Jonas Kleerup. Denna gång är detta ett samarrangemang med klädmärket Hugo. Min fru har jobbat Hugo/Kleerup under hösten.

Sedan vete tusan, hem antagligen. Sova antagligen.

 

dsc02181

Ungefär så här ser det ut när jag sitter och skriver detta för övrigt. Bilden har ett par år på nacken så skrivbordet är aningen stökigare nu, men annars är det likt.

Ett svar to “Status”

  1. Håkan Says:

    Hej Stefan,
    Skönt att se dig tillbaka i fin form.
    Onsdagarna i Svenskan har blivit helt kassa sen du försvann.
    Nu vill jag gärna ha lite tips på bra garage/rock – det har blivit väldigt lite ny musik under hösten….

Kommentera

