Lily Allen – The Fear

Grytan är klar. Brödet likaså. Min pörkölt smakar excellent. Ciabattan lämnar däremot en del att önska. Körde degen i matberedare för första gången. Det var uppenbart ett misstag. Tidigare har jag mixat med handvisp och degkrokar. Fråga mig inte vad skillnaden är, bakning är fortfarande ett mysterium för mig, men handvisp och degkrokar ger bättre resultat. Brödet blir liksom fluffigare. Sedan mjölade jag visst inte plåten tillräckligt. Några ciabatta satt som berget.

Nu, två smarriga koppar extraspetsad glögg senare, laddar jag nu för vännerna Pyl och Virtanens klubb Julia. 

Bland annat lyssnar jag på Lily Allen:

Kommentera

