Vinterkräksjukan, Skepticism och Coldplay

I lördags kväll var vi hemma hos vännen  Virtanen där det var releasfest för hans ”gör-för-helvete-inte-så-här-bok”, Kraschad. För den som misat det så handlar allt om Virtanens irrfärder i börsträsket. Det slutade inte lyckligt.

På festen var det mycket folk och det var mycket trevligt.

Träffade bland annat min gamla SvD-chef från förr, Anders Sundin. Det är en bra karl det.

dsc01302

På nattkröken, efter hemkomst, drabbades hustrun av något vi misstänker kan ha varit vinterkräksjuka. Alla känner till hur  sådant funkar så jag skippar detaljerna. Men jag har läst mig till infon att detta smittar fint innan det hela bryter ut. Och med tanke på hur mycket folk det var hemma hos Virtanen, samt hur trångt det var, så kan man fundera över om det varit spyfest i halva media-Sverige de senaste dagarna. Personligen har jag dock undsluppit det hela.

Nåväl, nog om detta. Just nu sitter jag och funderar över min  årsbästalista. Otaktiskt nog fick jag för mig att tömma över hela mitt iTunesbibliotek på en extern hårddisk igår. Datorn började bli väl full. Sedan kom jag på att det kanske kunde vara kul att göra en lista. 

Mina listor går inte så mycket ut på rangordning som på vad som spelats mest under året. Hade jag inte tömt iTunes kunde jag fått god vägledning där. Nu måste jag tänka istället (hilfe!).

Platsar t ex finska funeraldoombandet Skeptecism och deras senaste, Alloy?

(Detta är en gammal låt med Skeptecism, men de är inte bandet som ändrar sig så mycket vilket gör att man kan exemplifiera med denna pigga dänga ändå.)

Ja, ja – det lär visa sig vad som kommer med. Men jag har redan noterat att det blivit ovanligt lite metal under 2008 för min del.

En helt annan grej, jag anklagar visst, underförstått, Coldplays fans för att vara suputer i Nyheter24 idag. Hi, hi, hi – det skulle inte Chris Martin gilla. Han är väl vegan, helnykterist och torr så det dammar om honom?

2 svar to “Vinterkräksjukan, Skepticism och Coldplay”

  1. Melissa Says:

    Vegetarian, helnykterist och inte det minsta torr… ;.)

  2. maths Says:

    jo, du hade en rolig kommentar på den sajten. såg även en annan rolig grej om din kollega virtanen: http://nyheter24.se/noje/kandisar/84323-fredrik-virtanen

Kommentera

