En torsdag i april

Idag är jag på osedvanligt gott humör.

Varför?

Tja, det är fint väder. Det går bra för mina vänner. Morgonkaffet var gott (har börjat med grädde istället för mjölk i fikat). Mer behövs inte ibland.

Dessutom har jag återupptäckt holländska Bonnie St. Claire & Unit Gloria.

1973 kunde man höra den här fina dängan på Tio i topp. Då satt liten Stefan som limmad vid radioapparaten och spelade in varenda låt på kassettbandaren. P3 var helt enkelt min musikkran, mitt dåtida Pirate Bay.

3 svar to “En torsdag i april”

  1. Sven Says:

    Mysko video. Jag är några år yngre än dig så Discorama var det jag lyssnade på.

    Senaste nytt jag kunde hitta om Bonnie St. Claire är att hon lider av leverskador pga ”alkoholproblem” (nov 2008).

    Kul att se dig blogga igen!

  2. Stefan Malmqvist Says:

    Antagligen är klippet från någon form av underhållningsprogram gissar jag. 1973 gjorde man inte musikvideos på det viset man gör idag. Sedan är ljudet och bilden inte riktigt synkat vilket gör det hela än märkligare.

    Och ja, Bonnie fick aldrig riktigt återuppleva samma framgångar som hon hade där i början av sjuttiotalet. Så flaskan kan ha varit hennes tröst. Men hon fortsatte att göra skivor. Så vitt jag vet släpptes de bara i Holland dock.

  3. Gorillan Says:

    Har precis suttit och lyssnat på ”Clap Your Hands and Stamp Your Feet” med innehållsförteckningen – holländsk glamrock! Mycket är riktigt mossigt, men gött ändå (spana in ett par länkar på min blogg om du har lust).

Kommentera

