Veckans fynd!

En del hatar direktreklam. De sätter upp stora lappar på sina dörrar där det står ”Ingen reklam!” och liknande. För egen del ser jag reklamen som trillar in i brevlådan som en ständig källa till underhållning. Mycket är konstig, en del bär det absurdas prägel. Annat är bara ren information. 

Exakt var på skalan nedanstående hamnar vet jag inte. Produkten har helt klart sitt användningsområde. Samtidigt går det inte att komma undan att det finn ett udda drag i det hela.

rollator

799 balubas för en rollator kanske är ett bra pris, vad vet jag. Min expertis på området är helt klart begränsad. Det som fascinerar mig är att den tyska lågprismatkedjan, låt oss kalla den Lidl för enkelhetens skull, klämt in en rollator i sin reklam över veckans hetaste erbjudanden. Men deras kundkrets kanske tänker annorlunda än vad jag gör. I deras värld kan det vara helt naturligt att skriva upp en rollator på inköpslistan. 

Den där listan kanske ser ut så här:

Flintastek

Öl

Bröd

Tomater

Rollator

Smör

Chips

Sedan bär det av till Lidl i full fart. Risken finns ju att de där rollatorerna tar slut.

Kommentera

